معرفی انیمیشن | دنیای پاکوچولوها «small foot»
  • کد مطالب: ۸۰۲۰۲
  • /
  • ۰۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰

معرفی انیمیشن | دنیای پاکوچولوها «small foot»

در دنیا عجایب بسیاری وجود دارد، عجایبی که خیلی از آن‌ها کشف نشده‌اند.

نوید سرادار - در دنیا عجایب بسیاری وجود دارد، عجایبی که خیلی از آن‌ها کشف نشده‌اند.

این در حالی است که با تخیل‌کردن می‌توان قبل از اینکه به صورت علمی موجودی شناخته و مشاهده شود آن را در ذهن ساخت: شکل و ظاهرش، سرزمینی که در آن زندگی می‌کند و حتی خانواده‌اش و خیلی جزئیات دیگر.

می‌توان گفت خیلی از داستان‌ها و انیمیشن‌هایی که ما وارد دنیایشان می‌شویم به همین ترتیب شکل گرفته‌اند، با تخیل کردن و رهاکردن ذهن تا روی ابر‌ها یا زیر زمین.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک سرزمین با موجود‌هایی عجیب و غریب در بالای ابر‌ها و در نوک یک قله وجود داشته باشد؟

موجوداتی برای مثال با جثه‌ای گنده که در سرزمینشان باور‌هایی خاص که از گذشتگان رسیده حاکم باشد.

انیمیشن «پاکوچولو» ما را به چنین دنیایی می‌برد، یک سرزمین سراسر برف در جایی بالای ابر‌های سفید و در نوک کوهستان، جایی که موجوداتی پشمالو و پاگنده به نام یتی‌ها زندگی می‌کنند.

آن‌ها باور‌هایی عجیب درباره‌ی دنیای اطرافشان دارند، باور‌هایی کــــــه روی سنگ‌ها حک شده و از نیاکانشان به جا مانده است.

این سنگ‌ها توسط سنگ‌پوش بزرگ حمل و نگهداری می‌شوند. برای نمونه، آن‌ها اعتقاد دارند سرزمینشان روی شاخ‌های ۲ ماموت است که اگر آن ماموت‌ها کوهستان را رها کنند، همه‌ی پاگنده‌ها در فضایی که هیچ‌کجاآباد است سقوط می‌کنند.

در واقع، آن‌ها فکر می‌کنند زیر ابر‌ها هیچ چیزی وجود ندارد. «میگو» نام شخصیت اصلی این انیمیشن است. او به پدرش در به صدا درآوردن ناقوس بزرگ که باعث می‌شود حلزون آتشین طلوع کند کمک می‌کند.

اما روزی در یک اتفاق در کوهستان، با یک پاکوچولو یا همان انسان روبه‌رو می‌شود، موجودی که طبق فرامین سنگ‌های کهن، اصلا وجود ندارد.

او با شوق و خیلی سریع به شهر برمی‌گردد تا داستان دیدار خود با یک موجود پاکوچولو را برای مردمش تعریف کند. اما هیچ‌کس حرف او را که برخلاف قوانین سنگ‌هاست باور نمی‌کند.

به همین دلیل، میگو از کوهستان اخراج می‌شود. او تصمیم می‌گیرد به زیر ابر‌ها برود و دنیای آن پایین را ببیند. در پی همین تصمیم، اتفاق‌هایی عجیب انتظار او را می‌کشند که ســـراســــر هیجان‌اند.

نام انیمیشن:
پاکوچولو
small foot

کارگردانان:
کاری کرکپاتریک
جیسون ریسینگ

تاریخ انتشار:
۲۰۱۸

کشور: آمریکا

زمان: ۹۶ دقیقه

شرکت سازنده:
گروه انیمیشن وارنر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.